Стаття із власного досвіду роботи "Морально-духовне становлення дітей на пленерних уроках (сучасні реалії), їх підготовка до активної творчої життєдіяльності"

Анотація: Морально-духовне становлення дітей

на пленерних уроках (сучасні реалії),

їх підготовка до активної

творчої життєдіяльності

Автори статті:

Маковецька Оксана, директор ПШ «Арніка», учитель християнської етики вищої кваліфікаційної категорії

Якимик Ольга, завідувачка кабінету євроінтеграційних аспектів освіти ЛОІППО

МОЗ порадило школам на час пандемії проводити уроки, за можливості, на свіжому повітрі, бо там простіше дотримуватися фізичної дистанції між дітьми. Ми давно працюємо за таким принципом і пленерні уроки є для нас не новизною. Тому хочеться поділитись таким досвідом роботи.

Давня мудрість говорить: «Хто стоїть на місці, той відстає». А хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед, і не зупинятися, досягнувши вершини, а підійматися вище. У цьому й полягає основна місія сучасного учителя. Вже не достатньо бути на уроці та поза ним актором, режисером, діловодом, диригентом, дипломатом, психологом, новатором і компетентним фахівцем. Модель сучасного вчителя передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку. Ці якості не видаються додатком до диплома про педагогічну освіту, а формуються у щоденній учительській праці.Ми розуміємо: бути гарним професіоналом, означає бути в постійному пошуку, зростанні, розвитку. Праця педагога відрізняється високою мобільністю, надзвичайною складністю, вимагає від нього глибоких та різнобічних наукових, професійних знань, умінь, навичок, що становлять основу професійної компетентності.

Пленерні уроки - це уроки на відкритому повітрі, просто неба, на природі. На таких уроках учні на власні очі можуть побачити те, що вчать. Назва такого типу уроків походить від практики художників-пленеристів. Пленер (від франц. en plein air «на відкритому повітрі») – термін, що означає правдиву передачу кольору на картині в природних умовах, за активної ролі сонячного світла і повітря. Головна особливість пленерного уроку: підключення всіх каналів сприйняття: зір, слух, смак, нюх, дотик, інтуїція. Вони націлені на цілісне, двопівкульне сприйняття інформації – логічне й образне; на розуміння багатств навколишнього світу в усіх його проявах, на становлення дитини як моральної та духовної особистості. Діти в цьому світі також є живими істотами, які мають право на життя і щастя й наділені унікальною гідністю.

Як ми готуємось до уроку на свіжому повітрі?

1.Оглянули околиці навколо школи.

Ми маємо власне просторе подвір'я, де ставимо парти, маємо лавочки, застилаємо каримати та проводимо урок. До того ж, наперед складаємо з колегами розклад, хто і коли буде використовувати пришкільну територію для уроків. Якщо нема подвір'я то слід оглянути навколишню територію (храми, для вчителя християнської етики, парки, сквери, храми, ботанічні сади, ігрові майданчики тощо).Також підійде і той варіант, якщо ваша школа розташована в сільській місцевості, де поруч є ліс, ставок чи річка.

2. Повідомляємо батьків про таку ідею уроку.

Батькамирозповідаємо їм про наші конкретні плани на тиждень (за умови хорошої погоди). Адже сім'я має подбати про відповідний одяг для дитини, додатковий перекус чи додатковий кишеньковий антисептик для рук.

3.Попереджаємо дітей

Попереджаємо дітей про те, що їхній урок буде проходити надворі. Учні повинні знати, де відбуватиметься урок, скільки часу він триватиме та які матеріали для цього знадобляться. Окрім того вчителі мають підготувати урок на свіжому повітрі, зважаючи на конкретну тему з підручника чи тему уроку.

3 прості та цікаві ідей для уроків на свіжому повітрі

Оркестр природи

Для цього знадобиться килимок для сидіння, блокноти та олівці, телефони (якщо є). Такий урок дозволить дітям відкрити світ нових звуків. Влаштуйте урок на подвірї школи, на стадіоні, у парку, у міському ботанічному саді або лісі. Оберіть простору галявину і запропонуйте кожній дитині вибрати зручне місце. Попросіть дітей заплющити очі і послухати звуки природи протягом 1–2 хвилин. Після цього обговоріть, що вони почули, звідки були ці звуки тощо. Також можна запропонувати дітям повторити чи зімітувати ці звуки по черзі. Потім розташуйте дітей як оркестр і спробуйте себе в ролі диригента. Радимо записати на смартфон вашу власну "пісню ".

Картонна вулиця

Для цього знадобляться картонні коробки різного розміру, канцелярський ніж, фарби і пензлики. Для уроку можна піти навіть у звичайну алею біля входу до школи. Попросіть дітей принести з дому одну або кілька коробок різного розміру. Вже на занятті почніть всім класом будувати вулицю: у когось буде крамниця, у когось — перукарня для тварин, а хтось матиме автозаправку тощо. Нехай вчитель допоможе дітям вирізати вікна та двері канцелярським ножем, а потім хай діти розмалюють свої будівлі та напишуть на них вивіски чи назви.

Квести

Залежно від віку учнів, ми пропонуємо цікаві та повчальні квести-екскурсії для класу. Структура квест-уроку зазвичай є такою:

-організаційна частина;

-мотивація навчальної діяльності;

-актуалізація опорних знань;

-проходження квесту;

-підбиття підсумків і обговорення результатів роботи.

Під час квест-екскурсії пропонуємо командні ігри на локаціях, по класах, у класі, поділивши учасників на команди та корисні подарунки на фініші для всіх учасників.

1. Картки - пазли

2. «Закрий коло»

3.Прогулянки-пригоди

4. Квест у реальності, які передбачають повне занурення в сюжетну лінію, яка базується на змістівідомих книг, фільмів або вивчених тем уроків. Різновидом квесту в реальності є екшн-квест, який базується на виконанні «героєм» активних дій, спрямованих на досягнення певної мети.

5. Інші цікаві, сюжетні, повчальні квести , відповідно до тем уроків, з будь-якого предмету, використовуючи QR коди(веб-квести)

Наші шкільні квести дають хороший результат, час пролітає весело і непомітно, адже реальність неймовірно крута і без «залипання» в гаджетах! А діти розуміють, що телефон можна використовувати і в навчальних цілях. Погодьтеся, монотонні заняття в школі так часто асоціюються у дітей з нудьгою і вкрай рідко передбачають інтерактивні взаємодії між ними. Ні для кого не залишається секретом той факт, що учнів більше не спонукають навіть високі бали і красномовні похвали педагогів ... Що ж найголовніше для школярів? По-перше, їм важливо проводити час в реальності так само круто, як і, наприклад, у віртуальному світі! По-друге, в кожному з них живе маленький дослідник, який мріє:

  • -шукати вчасно відповіді
  • -розгадувати головоломки(розшукати предмети, розв'язати задачу, відповісти на запитання, знайти певні предмети, розшифрувати правило, цитату, фінальну тему уроку, розшукати вихід з приміщення, знайти людину, яка відповість на запитання тощо.);
  • -перейматися ні з чим незрівнянну атмосферою цікавих локацій;
  • -дивувати друзів своїм неординарним мисленням і неперевершеною логікою!

Квест-урок на свіжому повітрі стимулює розвиток логічного мислення, привчає дітей розмірковувати над завданням, різнобічно оцінювати ситуацію, аналізувати інформацію з точки зору значимості, важливості та необхідності, дозволяє пов'язувати матеріал кількох предметів, залучаючи логіку і критичне мислення. До того ж він дає можливість дітям відчувати себе безпосередніми учасниками навчального процесу, а не залишатися спостерігачами і споживачами інформації, пропонованої вчителем. Емоційність процесу, пов'язана із отриманням результатів і проходженням етапів квесту, сприяє кращому запам'ятовуванню інформації.




Конспект з літературного читання "Іван Боднарчук. ...
Виховний захід в початковій школі "Рідні та хресні...
 

Коментарі (0)

There are no comments posted here yet

Залишити свій коментар

Posting comment as a guest.
0 Characters
Вложения (0 / 3)
Share Your Location

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо. Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті; ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.

Premium Joomla Templates